reklama

Veľká Svišťovka 2038 m.n.m.

Cesta z Bielej vody po žltej značke cez Šalviový prameň a Skalnaté pleso na Veľkú Svišťovku je asi najjednoduchšia tatranská túra akú som doteraz išla a to mi už do zbierky chýba len posledný, bez sprievodcu dostupný tatranský vrchol - Jahňací štít, na ktorý sme mali úžasné výhľady. Cestu síce spomínajú ako náročnú, no mi sme ju prešli takmer bez únavy a to sme ani len neuvažoavali nad skrátením lanovkou. Veď Dolina Kežmarskej Bielej vody je viac než lákavá. Celú trasu ešte spestruje pohľad na povesťami opradené Zelené pleso a nad ním sa týčiacu Jastrabiu vežu a Jahňací štít. Nuž čo dodať, ide sa na túru...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už pred šiestou nás ranný chlad poháňal dolinou, nebránilo nám to vychutnávať si jej krásy.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ešte rosou pokropený Horec, jeden z najkrajších kvetov.

Obrázok blogu

Cesta rýchlo ubieha, doteraz sme stretli jedného turistu, pri Skalnatom plese to je už ľudnatejšie, tak spravíme len niekoľko fotiek a ponáhľame sa ďalej.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Od Skalnatého plesa je mierne stúpanie, cesta sa kľukatí, ale po prechode hmly a mraku sa opäť vyjasňuje a pred nami sa objavuje sklané okno.

Obrázok blogu

Len miernym stúpaním obchádzame Huncovskú kotlinu a Veľká Svišťovka je takmer pred nami, tvári sa však ako rovinka :) Zaujímavé na túrach je, že turista musí ísť na ďalšie štíty, aby videl tie, kde už bol a kde sa chystá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Na obede v Sedle pod Svišťovkou už máme kruhový výhľad. Vyťahujem mapu a pozerám, čo všetko je okolo nás.

Obrázok blogu

Zaujíma ma najmä pred nami sa týčiaci Jahňací štít a jasne viditeľné chodníky vedúce naň. Podarí sa mi ho zdolať už tento rok, či tento pre mňa posledný nezdolaný zo slovenskej strany voľne dostupný vrchol pre mňa ostane nedostupný?

Obrázok blogu

Takmer na dosah sú aj Belianske Tatry.

Obrázok blogu

Na tráve a okolí vidieť, že jeseň sa už vkráda do hôr.

Obrázok blogu

Pohľady láka príbehmi a povesťami opradené Zelené pleso a z hora nejasná Jastrabia veža.

Obrázok blogu

Cestou dole sa vynárajú ďaľšie štíty, ťažko ich toľko pomenovať.

Obrázok blogu

Nespočetnými serpentínami schádzame pohodlným chodníkom a sme zvedaví na náročnejší úsek, ktorý hneď prezdrádza, kde sa stratí nadmorská výška.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zostup je čosi strmší, ale zabezpečený.

Obrázok blogu

Kto sa bojí, môže si posedieť na skale a premyslieť cestu dole, alebo sa aspoň odfotiť.

Skala na fotenie je uprostred :)

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kúsok ďalej cesta pokračuje k Čiernemu plesu. Tu už jasne vidieť Jastrabiu vežu na pravo.

Obrázok blogu

Pleso a celá strana je v tieni, ale aj tak nás prekavapila námraza v obedných hodinách. Jeseň a chladné rána sa opäť blížia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dozrievajúca jarabina a meniaca sa farba trávy, aj to sú farby jesene.

Obrázok blogu

O zelenom plese sa hovorí ako o jednom z najkrajších v tatrách a tak sa len ťažko odchádza domov a cestou pozerá na ničenie lesa a okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Katarína Klačková

Katarína Klačková

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada, keď sa okolo mňa niečo deje. Aktívny život a k tomu mi pomáhajú aj "výlety" do prírody - človek sa vyčerpá a zároveň si aj neskutočne oddýchne. Teraz je ozajstných, bez kočíkových túr pomenej, predsa len... rodičovská dovolenka, ale dá sa. Kukuľka, ako volám syna - podrástol a treba zo zaučiť. Postupne začíname. Zoznam autorových rubrík:  Moje aktivityTuristika, príroda a výletySvet naokolo - môj pohľadSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu