reklama

Silvestrovský výstup na Veľký Choč

Koncom roka to človeka často akosi samo núti k tomu, aby bilancoval a zvažoval, premýšľal čo bolo dobré a naopak  čo až tak moc v tom starom, pomaly sa lúčiacom roku nevyšlo. Niekto si sadne k stolu a spisuje plusy a mínusy, iní napíše zhrnutie na jeden či niekoľko papierov, niekto má možno iní spôsob. Ktosi možno nezvažuje vôbec, veď sa mení len jedno číslo v dátume. Ja mám na to spôsob vyvetrania myšlienok či prečistenia hlavy zaručený a mne sa to dá skvele v prírode. Možno aj ďaleko od iních ľudí, ale výstup je výstup na na taký silvestrovský tento rok do Ružomberka na Veĺký Choč prišlo ľudí dosť. Jeden pán spomínal, že je to tým, že za dvadsať rokov čo chodieva nebolo ešte krajšie počasie a tie výhľady z vrchola 1611 m. n. m. stáli za to.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Zozbierať, či zlákať ľudí a zorganizovať nejakú spoločnú skupinku býva umením, ale kto chce a vie o čom to je, ten ide a dúfam, že príde aj o rok. Netuším presný počet ľudí, ktorí prišli tento rok, ale moj skromný odhad je okolo tisícky. V tej mojej skupinke kamarátov nás bolo sedem. Ja, moji bratia Jožo a Tomáš, sesternica Zuzka, kamarátka Anička, Eňa a kamarát Tomáš.

Oficiálne na odznaku je napísané, že to bol už 35. ročník výstupu, ale pre nás to bol druhý silvestrovský ročník. Na Veľkom Choči sme boli v lete už niekoľko krát a tak sme vedeli čo nás čaká. Nemusela som premýšlať nad tým, kadiaľ vedie cesta, či ako ďaleko to je, či si šetriť sily. Venovala som sa tomu čisteniu myšlienok, ktoré som spomínala na začiatku. Nechystám sa tu celý rok zhrnúť a popísať čo som zažila. Ale bol to skvelý rok, vlastne tak ako každý. Boli tie lepšie, ale aj tie horšie dni. A stretla som aj niekoľko fajn ľudí, ktorým nerobí problém naložiť všetky potrebné veci do rupsaku a kráčať do kopca, do prírody, dobrovoľne sa rozhodnúť pre tú únavu z niekoľko hodinového kráčania a dôjsť až na vrchol kopca, do ciela cesty. Odmenou býva výhľad. A to na tom milujem. Pre niečo sa rozhodnúť a dotiahnúť to len s použitím vlastných síl až do konca, pre niekoľko minút na vrchu, niekoľko minút, keď mám pocit, že som to zvládla. No a pre srandu mám rada aj tie cukríky, ktoré sa nosia na výlety a kamaráti sa s nimi podelia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechcem Vás, čo čítate dlho zdržiavať, chcem Vám však popriať, aby ste nielen tento rok 2009, ale aj všetky ostatné mali nejaký cieľ, ktorý je pre Vás dôležitý a vždy ste ho úspešne dotiahli, či vykráčali s použitím vlastných síl až do konca. A ešte čosi, aby ste pri tom kráčaní vždy vedeli, že niekto, koho máte radi s Vami kráča do rovnakého cieľa a kedykoľvek je ochotný Vám pomôcť, rovnako ako Vy jemu.

Katarína Klačková

Katarína Klačková

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada, keď sa okolo mňa niečo deje. Aktívny život a k tomu mi pomáhajú aj "výlety" do prírody - človek sa vyčerpá a zároveň si aj neskutočne oddýchne. Teraz je ozajstných, bez kočíkových túr pomenej, predsa len... rodičovská dovolenka, ale dá sa. Kukuľka, ako volám syna - podrástol a treba zo zaučiť. Postupne začíname. Zoznam autorových rubrík:  Moje aktivityTuristika, príroda a výletySvet naokolo - môj pohľadSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu