reklama

Rysy (2499 m.n.m.) - keď sa jeseň len blížila

Keď mám možnosť, tak idem. Samozrejme za tým, čo mám rada, čo sa mi páči, čo poteší moju turistickú dušu. Tak tomu bolo aj pred necelým mesiacom. Sedela som a zrazu mi zazvonil telefón - sms, že sa zajtra ide do Vysokých Tatier na Rysy a že či idem. No jasné.  Kamarátka veru nemusela dlho  čakať na odpoveď. A ešte aj v tom počasí večer potom hlásili, že bude pekný, ešte letný deň, jeden z posledných vhodných na turistiku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Myslím, že Rysy moc netreba predstavovať, keďže patria medzi najnavštevovanejšie tatranské vrcholy, ale základné informácie, by asi neuškodili. Rysy sa nachádzajú na slovensko-poľskej hranici a majú tri vrcholy. Ich názov pochádza z goralského názvu, ktorý znamená ryhy, či štrbiny, ktoré možno na nich vidieť pri výstupe z poľskej strany. No a samozrejme to najzaujímavejšie, že sú najvyššie možným dosiahnutým bodom samostatne bez sprievodcu.

Obrázok blogu

Na vrchol sa dá dostať niekoľkými cestami. Náš výstup začal pri Štrbskom plese, smerom na Popradské pleso, pri ktorom sme sa aj zastavili a pokračovali sme Mengusovskou dolinou, ktorá je dlhá 8 km. Išli sme popri Žabích plesách ku Chate pod Rysmi, cez sedlo Váha na vrchol. To je teória, ktorá v praxi trvá asi 4 hodiny a 30 minút, aspoň podľa oficiálnej tabule.Prvé krajšie výhľady vidno cestou k Popradskému plesu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ráno bolo ešte chladné, ale zato sfarbenie jazera, odraz v priezračnej vode... črtal sa deň, na ktorý budeme ešte dlho spomínať.

Obrázok blogu

Mengusovskou dolinou tečú vody Žabieho potoka.

Obrázok blogu

Na potoku je umiestnený aj takýto mostík, na ktorom sa dá hoci aj posedieť a spraviť niekoľko fotiek zo zaujímavým pozadím, samozrejme, keď nikto nejde.

Obrázok blogu

Tu sa v spomínanom plese, ktoré je priezračné, odrážajú okolité skaly, ako v zrkadle. Odmena za prvé stúpanie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohľad na okolie je fascinujúci.

Obrázok blogu

Po prekonaní náročnejšieho stúpania, na jednom úseku aj s reťazami a vhodne umiestnenými stupačkami veľa ľudí oddychuje pri Chate pod Rysmi (2250), či sa ide pozrieť na známu kadibúdku, ale úchvatnejší pohľad je zo sedla Váha (2339), odkiaľ už vidno aj na opačnú stranu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tatry sú známe množstvom vysokých štítov a hlbokých vôd. Česká dolina.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na vrchole je bronzová tabula, ale aj kríž.

Obrázok blogu

Spoza kríža vidno už na poľskej strane 2 plesá Czarny Staw pod Rysami a najväčšie pleso v Tatrách Morské Oko.

Katarína Klačková

Katarína Klačková

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada, keď sa okolo mňa niečo deje. Aktívny život a k tomu mi pomáhajú aj "výlety" do prírody - človek sa vyčerpá a zároveň si aj neskutočne oddýchne. Teraz je ozajstných, bez kočíkových túr pomenej, predsa len... rodičovská dovolenka, ale dá sa. Kukuľka, ako volám syna - podrástol a treba zo zaučiť. Postupne začíname. Zoznam autorových rubrík:  Moje aktivityTuristika, príroda a výletySvet naokolo - môj pohľadSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu