reklama

Ať žijí duchové - Krakovec

Kto si ešte v dnešnej dobe animovaných janponských rozprávok, upírov, či iných podobných stvorov ešte spomenie na klasiku??? Starý dobrý Macko Uško, Včielka Mája, Pa a Pi, či pre väčších hudobný film o deťoch, ktoré sa rozhodnú zúžitkovať rozpadávajúci sa hrad Brtník a spoznajú pri tom rytiera Viléma Brtníka a jeho dcéru Leontýnku??? Film, či skôr hudobnú komédiu Ať žijí duchové mám obzvlášť rada, najmä po tom, čo sa mi podarilo naštíviť hrad Krakovec, kde sa tento film natáčal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

V jednom období svojho života som žila v Českej republike v meste Rakovník. Jedno upršané popoludnie som vytiahla klasické DVD, ktoré predávajú v stánkoch, práve s týmto filmom a pozrela som si ho. Ceľkom fajn. O to väčšia však bola moja radosť, keď som zistila, že hrad na ktorom sa film natáčal je 15 km od miesta kde bývam. A plán na výlet bol na svete. O tom, že tých 15 km tam, a keďže z tej dedinky nejdú autobusy počas víkendov, tak ako by si to človek predstavoval, aj naspäť sme išli pešo radšej písať nebudem.

Poviem len toľko, že hrad bol postavený v obci Krakovec, podľa ktorej aj získal meno niekedy koncom 14 storočia, potom bol prestavaný a ako to už s hradmi, či ich zrúcaninami býva, neskôr vyhorel a od vtedy chátra. Sem tam ho opravia, ale ako turistická atrakcia slúži a mne sa tam aj páčilo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Kdesi tam, keď fotoaparát poriadne priblíži je hrad, tam ideme,.....

Obrázok blogu


V obci Krakovec, mimochodom hneď vedľa je obec Krakov,...

Obrázok blogu


No áno, Křivoklátsko, pre mňa krásna krajina,...

Obrázok blogu


Hrad je z predu, z časti odkiaľ sa vstupuje ceľkom nenápadný, o to viac je človek prekvapený neskôr,...

Obrázok blogu


Tieto oblúky vidno aj v spomínanom filme

Obrázok blogu


Zaujímavé detaily, dá sa dostať aj hore.

Obrázok blogu



Obrázok blogu


Tak trochu strašidelné priestory,...

Obrázok blogu


Do ktorých sa dostanete tadiaľto.

Obrázok blogu



Krakovec bol mimochodom postavený pre Jíru z Roztok a zaujímavé je, že bol aj posledným útočiskom Ján Husa pred odchodom do Kostnice.

Obrázok blogu


Obrázok blogu


Obrázok blogu


Samozrejme studňa

Obrázok blogu


Pohľad tak trocha aj zdola, zaujímavý je aj most po ktorom sa človek do hradu dostane.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Obrázok blogu
Obrázok blogu



Obrázok blogu



Zaujímavú prestavbu vo filme urobia deti s pomocou škriatkov práve s tou okrúhlou časťou.

Obrázok blogu


Za vstup na hrad sa inak platí, tak si treba vopred nájsť otváracie doby. Vstupné však nie je vysoké a pri jeho zaplatení nám požičali brožúru o hrade, ktorú sme si čítali a dozvedeli sa rôzne zaujímavosti a histórii, či architektúre a postavení hradu.

Katarína Klačková

Katarína Klačková

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada, keď sa okolo mňa niečo deje. Aktívny život a k tomu mi pomáhajú aj "výlety" do prírody - človek sa vyčerpá a zároveň si aj neskutočne oddýchne. Teraz je ozajstných, bez kočíkových túr pomenej, predsa len... rodičovská dovolenka, ale dá sa. Kukuľka, ako volám syna - podrástol a treba zo zaučiť. Postupne začíname. Zoznam autorových rubrík:  Moje aktivityTuristika, príroda a výletySvet naokolo - môj pohľadSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu