reklama

Z okna nášho bytu vidím Sivý vrch (1805 m n. m. )

Keď otvorím strešné okná, tak z bytu vidím Sivý vrch. Kedysi a nebolo to tak dávno, som tam aj bola. Musím sa zahľadieť viac do diaľky, aby bol jasný. Také sú však aj spomienky na túry, ktoré som prešla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Sivý vrch z okna - v pozadí
Sivý vrch z okna - v pozadí (zdroj: Katarína Klačková Kľúčiková)

Spomienky sú často sú v opare, v hmle. Ale stačí si viac zaspomínať, pozrieť fotky a hneď sú jasné. Tu som bola, vtedy ešte s frajerom. Nie, nebojím sa, že manželovi sa tieto riadky budú ťažko čítať, pretože z frajera sa časom stal snúbenec a teraz manžel. Naše dieťatko podrástlo, starká sa už nebojí o neho postarať aj na viac hodín a ja opäť začnem s túrami. Hurááááá

Ale späť k tomu Sivému vrchu. Na tento kopec sme sa vybrali z oravskej strany. Že sa Orava stane mojou domovinou som vtedy ešte netušila. Keby ste mi povedali, že porodím švárneho Oravca, ktorých je tu vraj málo, asi by som sa smiala. O tom, však potom. Našou prvou zástavkou a miestom, kde sme nechali auto bol Zuberec. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Na rázcestí, ráno a rozospatí
Na rázcestí, ráno a rozospatí (zdroj: Katarína Klačková Kľúčiková)

Bol horúci júlový deň a doteraz sa pamätám na fakt škaredého hada, ktorý sa vyhrieval na slniečku. Po žltej značke sme začali stúpať do lesa cez Zadný Ivanov (985 m n. m.) až do Sedla Pálenica (1573 m n. m. ). Táto časť cesty bola veľmi príjemná. Kvety po okolí, papradie, les, tieň....

V tieni lesa
V tieni lesa (zdroj: Katarína Klačková Kľúčiková)

Na chodníku sme si museli dávať pozor, bol dosť nekvalitný, ale už kdesi na začiatku o tom informovali tabule. V tom čase bol poškodený povodňou. Pred slnečnými lúčmi nás chránili vysoké smreky a tieň. Často sme si robili prestávky a smiali sme sa, že dnes sa aj lienky vybrali na túru na ľalie

Lienka na ľalii - na túre
Lienka na ľalii - na túre (zdroj: Katarína Klačková Kľúčiková)
Ľalia
Ľalia (zdroj: Katarína Klačková Kľúčiková)

Náročnejšia časť túry bola po opustení lesa, žltej značky a prestupe na červenú. Pred nami sa však otvorili výhľady nielen na náš cieľ. Kdesi som dokonca čítala, že Sivý vrch patrí medzi jeden z najkrajších vrchov u nás. Skalné vápencové útvary sú naozaj pútavé. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Na dohľad
Na dohľad (zdroj: Katarína Klačková Kľúčiková)

Na vrchol písali ešte hodinku, ale zdalo sa to oveľa ďalej. Slnko, stúpanie, výškové metre...

Sivý vrch za kosodrevinou
Sivý vrch za kosodrevinou (zdroj: Katarína Klačková Kľúčiková)
My dvaja - šťastní a strapatí na vrchole
My dvaja - šťastní a strapatí na vrchole (zdroj: Katarína budúca Kľúčiková .-))

Musím prezradiť, že sme boli priekopníci selfie, pretože sa písal rok 2012 a keďže sme boli na túre len dvaja, nemal nás kto fotiť a tak vznikol aj tento spôsob fotenia :-) (samozrejme si robím srandu)

Neskôr tu prišla aj rodinka s deťmi a dosť sme sa čudovali čo tu robia. Náročnejšia túra a cca šesť ročné najmladšie dieťa? Dnes ich úplne chápem, Najmä tú mamu. Dúfam, že aj naše dieťa bude turista. A k tomu predsa treba troška aj viesť. Kočíkové prechádzky v rannom veku nestačia. 

Sivý vrch pred nami, za nami
Sivý vrch pred nami, za nami (zdroj: Katarína Klačková Kľúčiková)
Hrebeň ZT v opare
Hrebeň ZT v opare (zdroj: Katarína Klačková Kľúčiková)

Západné Tatry sa nám postupne strácali z dohľadu. Začalo sa pomaly aj zmrákať. Typické letné počasie - ráno krásne, jasno ... a poobede pribúdajú v horách už aj nejaké oblaky a je čas ísť domov. Ja som sa tešila, že pribudol ďalší zdolaný vrchol z hrebeňa Západných Tatier. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naspať sme zostupovali po rovnakej trase. Teraz manžel, vtedy účastník zájazdu najradšej spomína na cestu dole. Objavili sme v lese lavičky. Boli pri chodníku a priam lákali na "šlofíka". Jedna na pravej, jedna na ľavej strane. Tak sme si každý obsadili tú svoju a driemali na nich. Veď domov to bolo už len na skok a my sme ešte chceli byť spolu. 

Katarína Klačková

Katarína Klačková

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada, keď sa okolo mňa niečo deje. Aktívny život a k tomu mi pomáhajú aj "výlety" do prírody - človek sa vyčerpá a zároveň si aj neskutočne oddýchne. Teraz je ozajstných, bez kočíkových túr pomenej, predsa len... rodičovská dovolenka, ale dá sa. Kukuľka, ako volám syna - podrástol a treba zo zaučiť. Postupne začíname. Zoznam autorových rubrík:  Moje aktivityTuristika, príroda a výletySvet naokolo - môj pohľadSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu