reklama

Jahňací štít (2229 m n.m.)

Tatranská túra po troch rokoch mala byť dámskou jazdou. Akosi nevyšlo a tak to bol rodinný výstup na zatiaľ pre mňa asi najťažší dosiahnutý štít tatier. Jeden z posledných nezdolaných štítov. Ufff, ale dal zabrať. Nielen fyzicky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Posledný septembrový víkend sme plánovali tri ženy s malými deťmi zdolať Jahňací štít. Akosi nevyšlo. Začalo to problémom s ubytovaním a pokračovalo hlásením HZS o počasí a snehu na vrcholoch štítov. Predsa len bezpečnosť na prvom mieste. 

Obrázok blogu

Ja som mačky a palice mala. Manželove som požičala Zuzke a brat si kupoval na poslednú chvíľu. Tajne sme dúfali, že sa nám podarí ubytovať na chate pri zelenom plese, ale tá bola plne obsadená snáď až do konca sezóny. Tak sme si našli ubytko až v Starej Lesnej. Skoro ráno sme tak mohli začať z parkoviska v Tatranských Matliaroch. Ešte s čiapkami a rukavicami sme sa vybrali rezkou chôdzou po modrej značke. Prvým cieľom bola značka Šalviový prameň, kde sme zhodili zopár vrstiev.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

 Mrázik nás prestával chladiť, striedalo ho teplo z rezkej chôdze a dobrý pocit, že ideme tam kdesi do hôr.

Obrázok blogu

Blížiac sa ku chate pri plese sa začali črtať aj prvé výhľady. Brat Tomáš, pre ktorého to dnes mal byť prvý zdolaný tatranský štít bol pohľadmi nadšený.

Obrázok blogu

(hore naľavo Jastrabia veža a napravo časť Kozieho hrebeňa)

Obrázok blogu
Obrázok blogu

(hore nad chatou Jastrabia veža)

Obrázok blogu

Pri chate sme stretali poľskú rodinku a tak sme ich poprosili o spoločnú fotku.

Obrázok blogu

Neviem prečo, ale v mysli som bola presvedčená, že Jahňací štít je ten kopec nad chatou. Mala som ho zamenený za Jastrabiu vežu. Dosť som bola o tom presvedčená a postupným stúpaním prichádzalo moje sklamanie, že to tak nie je, a že štít je ukrytý až tam kdesi za ňou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Úplne mi to došlo až niekde medzi Červeným a Belasým plesom. Jahňací štít ako mi povedal jeden pán je tam hore ten najširší. Tu niekde boli moje psychické sily na konci. Už sa mi vôbec nechcelo stúpať po tom snehovom chodníku ktorý nás čakal.

Obrázok blogu


Reťaze mi nevadia. Po tých sa šplhám rada. Navyše sa tu tvorili rady a tak som sme si mohli aj vydýchnuť. Našťastie bol tento úsek bez snehu. Cesta na Jahňací štít má zostup po rovnakej trase!!!

Obrázok blogu

Pre mňa to bol nekonečný deň. Samé stúpanie a keď som si myslela, že už sme hore, veď pri chate bola značka 2:30 na vrchol, tak opäť prišlo klesanie po snehu.

Obrázok blogu

Zo Zuzkou sme mali skvelého vodcu - strach. Brat ten radšej išiel vždy čosi dopredu a počkal nás.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 No povedzte, nevyzerá to nebezpečne? Tento úsek nás inak zdržal asi najviac. Kým sme si poviazali mačky a nabrali odvahu... Ale na našu obranu musím povedať, že viacerí sa tu zdržali. Sneh bol zľadovatený a radšej pomalšie, ale isto.

Obrázok blogu

Ešte že tie mračná ponad nás mali rýchly pohyb a sem tam ponúkli aj výhľad. Tu podľa mojich skromných odhadov Žlté pleso. 

Obrázok blogu

Belianske Tatry

Obrázok blogu

Sedím si na vrchole Jahňacieho štítu a je mi dobre. Konečne. Ešte sa pamätám, keď som písala blog o túre na Veľkú Svišťovku a premýšľala som, kedy sa tu dostanem.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Čakal nás zostup dole. Išli sme si pomaly a kľudne. Bezpečnosť na prvom mieste. Ku autu sme síce došli až po tme, ale boli sme šťastní, že sme to dali. Brat prvý tatranský dostupný vrchol, ja jeden z posledných. Už teraz snívam o Orlej Prti.

Katarína Klačková

Katarína Klačková

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada, keď sa okolo mňa niečo deje. Aktívny život a k tomu mi pomáhajú aj "výlety" do prírody - človek sa vyčerpá a zároveň si aj neskutočne oddýchne. Teraz je ozajstných, bez kočíkových túr pomenej, predsa len... rodičovská dovolenka, ale dá sa. Kukuľka, ako volám syna - podrástol a treba zo zaučiť. Postupne začíname. Zoznam autorových rubrík:  Moje aktivityTuristika, príroda a výletySvet naokolo - môj pohľadSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu